Hong Kong - Reisverslag uit Banjar Batujimbar, Indonesië van Stijn en Laura BlomManen - WaarBenJij.nu Hong Kong - Reisverslag uit Banjar Batujimbar, Indonesië van Stijn en Laura BlomManen - WaarBenJij.nu

Hong Kong

Blijf op de hoogte en volg Stijn en Laura

05 Oktober 2015 | Indonesië, Banjar Batujimbar

We zitten op dit moment alweer in het vliegtuig naar Bali, dus tijd om even een stukje te schrijven over de eerste paar dagen van onze trip, Hong Kong! Heel veel gedaan en gezien. Wat een ervaring!

Donderdag was het dan zover, we gingen starten aan onze (wereld)reis van 2,5 maanden! Zo noemen we het maar in onze termen, want het is best lang niet. Super spannend, maar ook heel veel zin in! Om half 2 gingen we de lucht in! Backpacks waren 10 en 11 kilo, knap he. Goede vlucht gehad, behalve dat het gangpad blank stond omdat de wc verstopt zat.

Om half 7 lokale tijd (00.30 uur in NL) stonden we op het station. Met aardappels en worst als ontbijt in het vliegtuig hadden we een goede bodem om een dagje door te trekken. Met de trein zijn we naar Kowloon gegaan. Vervolgens lopen naar het hotel. Klein stukje dachten we, nou dat hebben we geweten! Gelijk goed getraind met de tas. Waren gelijk al verdwaald in een mega groot winkelcentrum!

Eenmaal aangekomen in Tsim Sha Tsui, was het even zoeken naar ons hotel. Het bleek op de 16e verdieping te zitten en moesten eerst een gek winkelstraatje door! Heel klein kamertje maarja je slaapt er toch alleen maar! Er woonden ook gewoon mensen in dat gebouw! We zaten aan de Nathan Road, drukste straat van Hong Kong! Toplocatie en heel centraal.

Korte broek aan, want was al rond de 30 graden. We hebben de buurt verkend en zijn naar de Avenue of Stars geweest. Wat een skyline daar, nog groter en hoger dan New York! Daarna zijn we even naar Kowloon park geweest. Een park midden in de stad met flamingo's.

Einde dag zijn we naar Mongkok gegaan, waar ook de lady's market is. Zo de stad begon echt te leven, het leek wel of er een miljoen mensen op straat liepen. Gaaf om te zien! Het gekke eten trok ons nog niet echt met onze brakke koppen, dus ja Nederlanders he, ff MacDonalds. Vervolgens met de metro naar de lasershow geweest bij de Avenue of Stars. Alle gebouwen op Hong Kong Island aan de andere kant van het water doen daaraan mee. Zijn allemaal verlicht, de een nog gekker dan de ander. Super gaaf, kun je uren naar kijken. Nou naar 30 uurtjes op, was het wel tijd om te gaan slapen!

De volgende dag zijn we met de metro naar Tung Chung gegaan op Lantau Island. Het plan was om met de kabelbaan naar Ngong Ping te gaan, waar de grootste Buddha ter wereld staat. (Tian Tan Buddha). Door de harde wind ging deze helaas niet en werden er bussen ingezet.

Er stonden ongeveer 1000 man in de rij te wachten. Hadden we niet zoveel zin in, zonde van onze tijd toch. We begrepen dat het daar vakantie was en ook weekend natuurlijk. Toen besloten om naar de Victoria Peak te gaan op Hong Kong Island.

Hong Kong Island is wel echt het mooie gedeelte van Hong Kong. Wat een mooie gebouwen en zooo hoog! Big business daar.

Ook bij de Peak een behoorlijke rij. Het begon ook te regenen en te waaien. Met een uurtje gingen we het het treintje naar boven, super leuk!

Boven was het weer erg slecht. Iemand sprak zelfs van een kleine tyfoon? Huh? Naja klein zomerstormpje haha. Een mega groot winkelcentrum, met enorme roltrappen! Super mooi! Mooie dingen maken dat kunnen ze daar wel in China.

Eenmaal boven, WAUW wat een uitzicht. Waaide bijna om, maar zelfs de lucht trok een beetje open. Echt een hoogtepunt van Hong Kong! Even wat gegeten daar en ik denk dat we wel één van de mooiste plekjes hadden in het gebouw, precies voor het raam recht voor de skyline! Door te internetten besefte we pas dat we tegen de 2e hoogste toren van de wereld zaten te kijken.

's Avonds naar Wan Chai geweest. Allemaal barretjes en eettentjes, ook op Hong Kong Island. In een kroegje wat gegeten en rugby gekeken. Zijn ze helemaal gek van daar, wat een fans. Helaas geen bandjes, jammer haha niet kunnen dansen dus. Was erg leuk! En daar lopen trouwens ook de wilde Chinese vrouwtjes.

Alles is super te bereiken met de metro en je hebt het zo in de vingers. Gaat gewoon onder de hele stad door. Niet normaal hoe druk het is, maar absoluut geen onveilig gevoel. Het is ook heel netjes. Het lijkt ook wel of we bijna de enige toeristen zijn, in ieder geval uit het westen! We zijn trouwens ook heel groot, Stijn moet bukken in de metro en steekt sowieso een kop boven iedereen uit! Haha. Je ziet mensen soms ook echt kijken! Sommige mannen hebben ook hele lange nagels? Gewoon 6 keer zolang als die van Laura. Bah, ziet er vies uit. En als klap op de vuurpijl, we hebben ook mensen horen boeren! Toch grappig die culturen.

De 4e dag zijn we vroeg opgestaan om nogmaals naar de Big Buddha te gaan. We wilden hem toch graag gezien hebben. Het regende weer erg hard, dus wisten eigenlijk al dat de kabelbaan opnieuw niet zou gaan. Met de bus naar boven en er was geen rij, joepie! Eén voordeel, de bus was wel veel goedkoper! Het was een behoorlijke klim de bergen in. Het regende keihard boven dus gauw naar een winkeltje gerend om een poncho te kopen! We zagen er prachtig uit. Who cares, gaan met die banaan!

De platen vlogen letterlijk van het dak! Eenmaal bij de Buddha, wat denk je, zijn gewoon alleen met nog een ander stel. Haha! 280 treden omhoog om er te komen, mooi ding om te zien. Verder nog wat rond gelopen daar en een paar mooie gebouwtjes in geweest, vol met gouden buddha's!

Eenmaal terug gauw een winkelcentrum in gegaan! Bleek een outlet te zijn van allerlei bekende merken! Leuke dingen, maarja helaas past niet in de tas Laura... Hong Kong is echt een aanrader om te shoppen! Als je er ooit heen gaat, met een lege koffer gaan hoor!

's avonds nog naar Mongkok en omgeving geweest! Het echte Hong Kong zoals je ziet op tv enz. Zo bizar hoe dat eraan toe gaat. Het leek nog veel drukker doordat het weekend was. Straten hangen vol met billboards, straten zijn afgezet, mega veel winkels en er wordt gezongen! De iPhone 6 plus worden ook met bosjes aangeboden op straat.

Daarna nog even langs de skyline gelopen aan de andere kant van het eiland! Nu al de eerste geweldige ervaring, echt een aanrader!

Nou dat was Hong Kong! Aantal dagen was precies goed! We gaan nu voor 3,5 week naar Bali en omgeving! Benieuwd wat we hier allemaal gaan beleven!

Groetjes van ons!

• 05 Oktober 2015 - 13:00

Guda:

Wouw wat al een mooi verhaal zeg zoontzettend gaaf deze reis wat een bijzondere er aring!!
    Op naar Bali !!
    Heel veel liefs voor jullie !!
    Mamsie

• 05 Oktober 2015 - 15:13

Miranda :

Lieve Lau en Stijn!

Echt heel erg leuk om jullie avonturen te lezen. Gelukkig is de vlucht (op het natte gangpad na) ook goed gegaan en kunnen jullie heerlijk gaan genieten :)

Kan niet wachten op de volgende verhalen over het prachtige Bali.

Doe voorzichtig!

• 06 Oktober 2015 - 08:49

Kiki:

JALOERSSSSS!!!!!

Leuk geschreven, ben gelijk enthousiast. Geniet lekker op Bali!